ALLMÄNNA FÖRSÄLJNING OCH LEVERANSVILLKOR

Dessa allmänna försäljnings- och leveransvillkor gäller från 01-04-2021

Dessa allmänna försäljnings- och leveransvillkor gäller för all försäljning av www.soldfy.se, nedan kallad "oss" eller "vi", till dess kunder, såvida inte annat skriftligen avtalats. Kundens anses ha accepterat dessa villkor vid köp från oss.

Dessa allmänna försäljnings- och leveransvillkor regleras av svensk lag och parterna underkastar sig de svenska domstolarnas exklusiva domsrätt.

 

STÖD

Om du har några frågor eller behöver hjälp när du gör en beställning, vänligen kontakta vår kundservice via email på [email protected] eller chaten på hemsidan. Vår högt kvalificerade och kundorienterade personal står alltid till din tjänst .

 

PRISER

Samtliga priser anges inklusive moms. Eventuella avgifter för frakt och fakturaavgifter kan tillkomma, vilket i sådana fall framgår i kassan. Efter att en beställning bekräftats kan pris endast ändras på grund av omständigheter som vi inte råder över (t.ex. krig, naturkatastrofer m.m.) samt vid uppenbara felaktigheter i det angivna priset.

 

PRODUKTINFORMATION

Vi förbehåller oss ansvaret för fel i information och fel i specifikationerna för någon av produkterna. Alla bilder ska ses som illustrationer.

För vissa reservdelar och tillbehör finns information på webbplatsen om vilka produkter de normalt passar ihop med. Detta är endast en rekommendation baserad på användarmanualer, storlekstabeller etc. Vi tar inget ansvar för att dessa produkter passar din produkt. Vår returpolicy gäller dock alltid om du inte är nöjd med din produkt.

 

BEKRÄFTELSE AV KÖP

  • När du har gjort ett köp skickar vi en köpbekräftelse till din e-postadress.
  • Om du vill avbryta eller ändra din beställning, vänligen kontakta oss omedelbart genom att svara på vår kundtjänst, e-post [email protected]
  • När din beställning är packad och klar för leverans får du ytterligare ett e-postmeddelande inklusive leveransinformationen. Du kan spåra sändningen med hjälp av spårningsnumret i e-postmeddelandet.
  • Avbokning av beställningar är inte möjligt efter att den har skickats. Avbokning av beställningsvaror som vi inte har i vårt lager, är inte möjligt efter det att vi har beställt dem från vår leverantör.
  • Om vi ​​inte har alla beställda produkter i vårt lager, skickar vi de produkter vi har på lager och gör automatiskt en restorder för de saknade produkterna. Du kommer att meddelas om detta via e-post. Om du vill att vi ska vänta med leveransen tills vi har alla beställda produkter, vänligen ange detta som ett meddelande i din beställning. Detta kan göras i meddelandet från sidan "Leveransalternativ" under beställningsprocessen.
  • Alla visade leveranstider beräknas. Kunden har inte rätt till någon ersättning varken för direkt eller indirekt skada om produkterna inte levereras i tid.

 

BETALINGSPOLICY

Som kund hos oss hos www.soldfy.se hanteras dina betalningar av Klarna AB. För frågor om betalning kan du kontakta vår kundtjänst via email på [email protected]

Alla priser inkluderar moms. Orderöversikten inkluderar alla kostnader för produkten, som porto, faktura, förpackning etc.

 

Klarna Checkout

Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna Checkout de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna eller någon av Klarnas samarbetspartners den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken.

Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna Checkout är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank. Faktura ligger som förvalt betalningsalternativ.

 

Klarna faktura

När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betalningstid - alltid 14 dagar
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
  • Ladda ner dina fakturor från klarna.se
  • Möjlighet till delbetalning

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte.

* Gäller ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.

 

Klarna Konto

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto. Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

  • Få alltid hem varan innan du betalar
  • Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet
  • Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
  • Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura
  • Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad
  • En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp
  • Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång

Vid ett köp om 10000 kr med Klarna Konto basvillkor är uppläggningsavgiften 0 kr. Den gällande årsräntan är 19,90 % vilket motsvarar en effektiv ränta om 29,22 %. Kreditköpspriset är 11458 kr. Antalet delbetalningar är 12 stycken och varje delbelopp är 955 kr. Exemplet förutsätter att avbetalning sker under ett års tid. Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du kommer då få en kopia på kreditupplysningen per post.

Klarna Faktura som betalningsmetod är endast tillgänglig för privatpersoner och kan inte väljas av företag oavsett företagsform. Denna betalningsmetod kan inte användas för köp från Partner.

Om du väljer en faktura, kommer den att skickas via e-post från Klarna inom 24 timmar efter att beställningen har skickats, och med det förfallodag som anges under köpprocessen. Inga extra avgifter läggs på för inköp mot fakturan. Observera att du alltid måste ange ett komplett personnummer när du köper med Klarna Faktura. Klarna gör en kreditbetyg för att utvärdera om du kan handla för det valda beloppet. I det kreditbetyget tittar Klarna främst på tre saker: deras tidigare betalningshistorik, hur mycket du vill handla och extern information som Klarna samlar in från ett kreditrapporteringsföretag (du får ett meddelande om att information har erhållits från kreditrapporteringen företag). Det är alltså en kombination av flera olika faktorer som avgör om köpet går igenom. Om köpet inte går igenom med en faktura kan du slutföra beställningen med en annan av de betalningsmetoder vi erbjuder. Om du har frågor om kreditbetyget, vänligen kontakta Klarna på 08 - 120 120 10 mån – fre. kl. 8.00–22.00 och lörsol. kl. 10:00 till 17:00. För mer information om Klarnas hantering av personuppgifter hänvisar vi dig till Klarnas policy för dataskydd.

För prenumerationsköp där till exempel ett avtalat belopp dras av varje månad, lagras din betalningsinformation krypterad och säker hos vår betalningsförmedlare och kan endast användas av vår leverantör för att genomföra transaktionen. Samtycke till detta erhålls också under köpprocessen.

 

LEVERANS

Vi levererar beställningar vardagar 08.00 - 17.00. Beställningar som skickas på lördagar, söndagar och helgdagar behandlas nästa arbetsdag. Visade leveransdagar avser arbetsdagar, dvs. inte lördagar, söndagar och helgdagar.

Vår leverantör är PostNord för alla våra privata kunder inom Sveriges nationella gränser. Leveranserna har en leveranstid på 1-2 dagar beroende på vikt och leveransadress.

Vissa produkter har längre leveranstider än normalt och kan visas som ”2-10 dagar för leverans.” Detta gäller om en produkt finns i ett lager av en av våra leverantörer. Ibland kan det ta ännu längre tid beroende på våra leverantörers leveransprocess, som vi inte kan kontrollera.

Vi ansvarar för transportrisken, dvs risken för att en produkt skadas eller går förlorad under leverans till kunden.

 

SKADESTÅND

Informera oss omedelbart via vår kundtjänstcenter om eventuella skador så att vi kan hjälpa dig att lösa problemet.

Om du upptäcker skador på paketet när du får det, ska du omedelbart meddela transportören och be dem att göra anspråk.

Om du upptäcker skadan först när du öppnat paketet och skadan verkar ha orsakats under transporten, vänligen kontakta oss så kommer vi att vägleda dig i hur du gör anspråk.

Tveka inte att kontakta vår kundtjänst på Soldfy.se på [email protected] om du behöver Hjälp.

 

OUTHÄMTADE PAKET

Om du inte hämtar ditt paket eller om du inte är tillgänglig för att ta emot leveransen, och transportören returnerar paketet till oss förbehåller vi oss rätten att debitera dig för våra kostnader för leverans och returfrakt.

 

GARANTI OCH RETURPOLICY

Vår garantipolicy för reservdelar täcker kostnadsfritt ersättning av en felaktig produkt inom 12 månader. Annars kommer klagomålet att omdirigeras till tillverkaren eller / och de pengar som betalats för artikeln kommer att returneras till kundens konto.

Garantin tillhandahålls under 12 månader från inköpsdatumet.

Vår onlinebutik förbehåller sig rätten att avslå kundens garantikrav i fall som anges nedan:

  • LCD Dispaly, kontrollera produktens användbarhet innan du monterar fast / limmar produkten speciellt Samsung, Huawei och surfplatta glas/LCD.
  • Flex kabel har synliga skador.
  • IC: Kretsar och små reservdelar har lödspår..
  • Garantiperioden har gått ut.
  • Produkten har modifierats eller använts för oavsiktliga ändamål
  • Produkten har skadats vid mekaniskt, termiskt, elektriskt, etcetera missbruk.
  • Garantin täcker inte slarvig användning av föremålet (införande av främmande fragment och vätskor på reservdelar eller i enheter, elektrostatisk urladdning, missbruk av spänning och andra externa faktorer).

Som kundorienterat företag är vi alltid öppna för kommunikation med våra kunder. Vi tror på ett ömsesidigt gynnsamt samarbete.

Garanti för serviceprodukter täcker 12 månader från köptillfället. Garantin täcker inte virtuella varor.

Företaget garanterar inte korrekt arbete med programvara, såvida det inte är relaterat till hårdvaran, och har inget ansvar för skador orsakade av missbruk av programvara eller serviceprodukt.

 

ÅNGERRÄTT VID KÖP PÅ INTERNET

Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från dess att du mottagit din beställning på köp gjorda via distans. Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Det finns undantag där ångerrätten inte gäller (Kap 2, 11 §).

För att nyttja din ångerrätt behöver du ångra dig skriftligt inom 14 dagar från att du mottagit din beställning. Detta skall göras till vår kundtjänst på [email protected] Du står själv för returfrakten och ansvarar för att produkten är väl paketerad och når Soldfy.se oskadad.

Soldfy.se återbetalar ångrade köp så snart som möjligt efter mottagen retur, men senast inom 14 dagar efter att paketet ankommit returavdelningen. Som regel återbetalas köpeskillingen tillbaka via det betalsätt som användes vid köpet, i annat fall kontaktar Soldfy.se kunden för en alternativ lösning.

Produkter som exkluderas från öppet köp-erbjudandet är monterade datordelar så som Custom Config och produkter köpta med, presentkort, tillgodokvitton

 samt följande artiklar om de har bruten förpackning/plombering:

  • Mobiltelefoner, surfplattor.
  • Förbrukningsvaror (ex. bläckpatroner)
  • Hushållsmaskiner (ex. kaffebryggare)
  • Inomhusklimat (ex. AC)
  • Hygien- & kroppsnära produkter (ex. rakapparater, in ear-lurar, smartklockor)
  • Minneskort, Hårdiskar, usb-minnen
  • Mjukvara, TV- & datorspel, vouchers/produktkoder
  • LCD skärmar som är förseglade.

Tillverkare av smartphones och surfplattor gör ständigt förändringar i programvaran, vilket kan leda till att en produkt som levereras av oss, till exempel en icke-originalskärm, inte längre fungerar. Vi garanterar att våra produkter, på leveransdagen, fungerar med tillverkarens produkt. Vi kan dock inte ta något ansvar för produkten, om den efter en programuppdatering inte längre fungerar. Det här scenariot är därför inte en giltig orsak till ett garantiklagomål eller återlämnande.

Alla våra reservdelar täcks av en 12-månadersgaranti, vilket innebär att vi inom 12 månader från inköpsdagen ersätter den felaktiga produkten eller avhjälper felet. Garantin gäller inte för skador orsakade av felaktig hantering av produkten.

Om du vill returnera en produkt, kontakta vår kundtjänst på [email protected] före returen. Du måste också använda detta RMA-formulär.

 

REKLAMATIONSRÄTT

(Gäller ej företag) För produkter utanför presumtionstiden (6 månader) men inom reklamationsrätten (3 år) ligger bevisbördan för att påvisa ursprungligt fel på konsumenten och kunden ska ha anmält felet inom de första 6 månaderna från köpet till Sodlfy.se för att reklamationen ska gälla.

 

RETURADRESS:

RESTORE IT

Företagsvägen 29 Hus 8

232 37 Arlöv, Sverige

Returer som skickas till en felaktig adress och därför inte tas emot av oss, kommer inte att betraktas som giltiga fordringar och kommer inte att godkännas.

 

ANSVARSBEGRÄNSING

I händelse av brott mot dessa allmänna försäljnings- och leveransvillkor av oss ska kundens åtgärder begränsas till skador som under inga omständigheter överskrider priset på produkten och vi är under inga omständigheter ansvariga för några direkta, indirekta, tillfälliga eller påföljande förluster, förlust av vinst eller skada på något vis.

 

FORCE MAJEURE

Vi är inte ansvariga för förseningar eller misslyckanden med att fullgöra några av våra skyldigheter om förseningen eller misslyckandet är resultatet av händelser eller omständigheter utanför vår rimliga kontroll, inklusive men inte begränsat till naturkatastrofer, strejker, lockouts, olyckor, krig, civil uppror , upplopp, terrorism, brand, nedbrytning av anläggningar eller maskiner eller brist eller otillgänglighet av råvaror från en naturlig leveranskälla, eller leverantörers misslyckande att leverera material av någon anledning, och vi har rätt till en rimlig utvidgning av våra skyldigheter. Vi är inte ansvariga för att kompensera kunden för direkt eller indirekt skada.